Monday 30 September 2013

Ahmad Maslan mengaku dia bodoh..

 

 
Menyedari pelbagai kenyataan yang dikeluarkannya dianggap sebagai kenyataan bodoh oleh kebanyakkan rakyat, Ahmad Maslan yang juga Timbalan Menteri Kewangan yang juga Ketua Penerangan UMNO akhirnya mengakui dirinya bodoh..

Namun begitu beliau menyifatkan bodohnya itu tidaklah seberapa bodoh.. mungkin beliau membandingkan kebodohannya itu dengan kebodohan macai-macai UMNO yang telah berjaya diperbodohkannya.

Kenyataan terakhirnya semalam yang telah dianggap oleh kebanyakkan rakyat sebagai kenyataan bodoh ialah bilamana beliau  melahirkan rasa hairan rakyat langsung tidak mengucapkan terima kasih atas sedikit subsidi yang diberikan kerajaan UMNO/BN kepada rakyat.

Semalam dengan nada agak marah dia berkicau di akaun twitter dengan ayat berbunyi ... " SAYA TAK LAH BODOH SANGAT. IJAZAH PERTAMA DI VICTORIA UNIVERSITY WELLINGTON NEW ZEALAND. MBA DI UKM PELAJAR TERBAIK DRPD 177 ORG, CGPA 3.85."
Bila menyebut saya tak lah bodoh sangat memberi maksud dia akui dia bodoh lah!!!! ..

Kalau dia tak bodoh dia akan gunakan ayat seakan-akan begini.. Kalau saya bodoh saya mendapat ijazah pertama di Victoria University Wellington, New Zealan dan MBA dengan CGPA 3.85 di UKM .

Ni satu lagi kenyataan beliau yang juga dianggap sebagai kenyataan bodoh untuk memperbodohkan rakyat..
Kerajaan tidak pernah naikkan harga minyak, kata Ahmad Maslan 
Putrajaya tidak pernah menaikkan harga minyak sebaliknya ia adalah berdasarkan pasaran global semasa kata Timbalan Menteri Kewangan Datuk Ahmad Maslan. 
Ahmad ketika sesi soal jawab Dewan Rakyat di Parlimen hari ini menegaskan, kerajaan hanya mengurangkan jumlah subsidi sedia ada kerana majoriti yang mendapat manfaat daripada subsidi bahan api adalah golongan berpendapatan tinggi. 
"Sebenarnya kerajaan tidak menaikkan harga minyak. Harga minyak ditentukan oleh pasaran dunia. Kerajaan cuma mengurangkan subsidi. 
"Lain...mana sama daripada RM1 subsidi untuk diesel kita kurangkan RM0.80, daripada RM0.83 subsidi untuk RON95, kita kurangkan kepada RM0.63, itu fakta dan hakikat yang sebenar, harga minyak ditentukan oleh turun naik harga pasaran dunia," katanya menjawab soalan ahli Parlimen Kangar Shaharuddin Ismail. 
Jelas ahli Parlimen Pontian itu lagi, selain mereka berpendapatan tinggi, warga asing turut menikmati kadar subsidi bahan api. 
"RM2,000 juta sebulan wang rakyat telah hangus, dan satu lagi mengikut kajian IMF 80% subsidi ini dinikmati oleh mereka yang berpendapatan tinggi, kita bagi subsidi kepada orang kaya," katanya. 
"Struktur subsidi sekarang adalah banyak dinikmati oleh golongan berpendapatan tinggi yang berkemampuan serta warga asing, mereka menggunakan kenderaan berkuasa tinggi berbanding dengan golongan sasar yang hanya menggunakan kereta berkuasa kecil dan bermotosikal," katanya lagi. 
Justeru Ahmad Maslan menegaskan Putrajaya perlu menstruktur semula subsidi agar kumpulan sasar benar-benar mendapat manfaat daripada perbelanjaan kerajaan menanggung subsidi berkenaan. 
"Sehubungan itu kaedah pemberian subsidi di Malaysia perlu distruktur semula agar pemberian subsidi lebih fokus dan menepati kumpulan sasar. Subsidi bersasar bukan subsidi tersasar," katanya ~ The Malaysian Insider

Bila dia dah mengaku yang dirinya bodoh.. macai-macai yang menyokong dia sudah tentulah lebih bodoh lagi... sebab telah diperbodohkan oleh orang bodoh...

Maka betullah kata Mahathir.. hanya yang bodoh kini bersama UMNO....