Saturday 4 May 2013

Ini sebabnya kenapa calon UMNO/BN Pulau Pinang tak perlu diundi dalam PRU13 ini..



Kepada seluruh pengundi Muslim..

Assalamualaikum….

Izinkan kami mengambil sedikit perhatian dari pengundi Islam di seluruh negeri Pulau Pinang..

Seperti yang kita sedia maklum, Pulau Pinang adalah merupakan sebuah negeri yang tidak dikuasai oleh orang-orang Melayu dan Islam dari segi politik.

Percaturan politik bagi menentukan penguasaan kerajaan negeri ditentukan oleh bukan Islam, iaitu bangsa Cina secara khusus.


Kawasan majority Cina adalah sebanyak 23 DUN berbanding dengan kawasan majority Melayu yang hanya 15 DUN dan kawasan campuran 2 DUN.

Perlu diingatkan buat masa ini 11 ADUN Islam yang dilantik dari UMNO berada diluar kerajaan sebagai pembangkang dan hanya terdapat 4 ADUN sahaja berada di dalam pentadbiran Kerajaan.

Keadaan semasa menunjukkan sentiment pengundi Cina telah berubah hamper 90% kepada menyokong DAP dan sudah hampir pasti DAP akan mengekalkan kuasa dalam kerajaan Negeri Pulau Pinang.

Cuba bayangkan sekiranya kesemua 23 DUN majority Cina dimenangi oleh DAP dan kesemua 15 DUN majority Melayu dimenangi oleh UMNO, maka akan terbentuklah kerajaan dari DAP dan tiada langsung wakil Melayu di dalam Kerajaan Negeri.

Pada masa itu EXCO Agama dengan sendirinya akan dipegang oleh orang bukan Islam dan akan membuat dasar dan bertindak atas pentadbiran Majlis Agama Islam.

Cuba fikirkan sedalam-dalamnya.. adakah itu yang kita orang-orang Islam mahukan?? Jika tidak, maka wajiblah kita mempertahankan 4 DUN yang telah dimenangi oleh PKR dan PAS dalam PRU12 yang lalu dan menambahkan lagi bilangan kerusi untuk PKR dan PAS dalam PRU13 ini demi untuk kepentingan, survival dan masa depan orang-orang Melayu yang beragama Islam di Pulau Pinang ini..

Demi untuk menjaga kepentingan orang-orang Melayu yang beragama Islam dinegeri ini agar suara orang Melayu kuat dan didengar oleh pihak Kerajaan.. maka kami dengan rendah hati menyeru dan merayu agar pengundi Islam memberikan undi kepada calon-calon Islam dari parti yang berkerjasama dengan DAP iaitu samada PKR atau PAS

Gunalah kuasa undi yang ada dengan berhemah, dengan menggunakan akal yang waras dan bukannya mengikut nafsu amarah yang akan merugikan semua..

Wassalam…

* Sekretariat Muslim Prihatin Pulau Pinang *