Saturday 4 May 2013

Muhyiddin seru Jihad Fisabilillah!!!




Tan Sri Muhyiddin Yassin mengajak rakyat Kelantan supaya berjihad dengan menolak PAS pada Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU13) kerana selama ini parti itu menyebabkan kemunduran kepada rakyat negeri ini.

Beliau berkata kerajaan Kelantan pimpinan PAS itu adalah kerajaan yang sangat lemah dan tidak berupaya sama sekali untuk membawa pembangunan di Kelantan walaupun telah diberi mandat memerintah sejak 23 tahun lalu.

“Inilah masanya untuk Barisan Nasional (BN) menang di Kelantan. Ini adalah perkara jihad yang perlu dilakukan oleh rakyat Kelantan demi menolak kemunduran dan segala kelemahan yang telah dilakukan. 

“Allah tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum itu jika rakyat sendiri terutama rakyat Kelantan tidak membuat perubahan itu,” katanya pada majlis perasmian jambatan baharu Manek Urai di sini, hari ini.

Turut hadir isterinya, Puan Sri Norainee Abdul Rahman, Pengerusi BN Kelantan, Datuk Seri Mustapa Mohamed dan semua calon BN kawasan Parlimen Kuala Krai iaitu Tuan Aziz Tuan Mat (Parlimen Kuala Krai), Azizzuddin Hussein (DUN Mengkebang), Datuk Nik Sapeia Nik Yusof (DUN Guchil), Che Jalal Muda (DUN Manek Urai) dan Datuk Ramzi Abdul Rahman (DUN Dabong).

Lebih 7,000 penduduk hadir pada majlis perasmian jambatan baharu berharga RM17 juta itu. Muhyiddin berkata jika BN menang pada PRU13, Ahad ini, Mustapa adalah calon terbaik untuk dipilih sebagai Menteri Besar Kelantan yang baru dan beliau mampu membawa Kelantan ke era yang lebih cemerlang.

“Saya berjanji akan berhubung dengan Tok Pa (Datuk Seri Mustapa Mohamed) pada setiap minggu untuk bertanyakan khabar mengenai Kelantan. Kita akan tolong menyelesaikan segala masalah rakyat Kelantan. 

“Ini bukan janji palsu dan ini janji yang akan kita buat kerana ini merupakan amanah kerana setiap apa yang akan kita buat nanti akan dipersoalkan oleh Allah S.W.T,” katanya.

Beliau berkata rakyat Kelantan mempunyai masa beberapa hari lagi bagi membuat keputusan dan Ahad ini merupakan hari yang terbaik buat rakyat mengubah kerajaan PAS sedia ada itu.

“Kita mahu memilih kerajaan bagi tempoh lima tahun lagi dan percayalah hanya kerajaan BN yang mampu mengubah keadaan yang tidak mampu dilakukan oleh kerajaan PAS itu,” katanya.

Muhyiddin berkata rakyat Kelantan perlu memikir dengan mendalam dan menilai siapakah sebenarnya Menteri Besar Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat sama ada benarkah Mursyidul Am PAS itu seorang ulama. 

“Kalau sokong PAS masuk syurga itu tidak betul. Nik Aziz kata ibadat orang Umno tidak dapat pahala dan saya ingin bertanya balik, tok guru kah dia, ulama kah dia. Ayahanda saya ada pondok di Johor tidak pernah beritahu pun kata masuk Umno ini kafir. Apa beza tok guru Nik Aziz dengan Mat Yassin (bapa Muhyiddin). 

“Saya hairan, ini bukan main-main, ini sesuatu perkara yang mungkar. Kalau tok guru dah menyimpang, kalau salah baca dalam solat pun kita kena tegur dan kalau sudah lama tidak betul logiknya kita kena tolak tok guru ini,” katanya.

Beliau berkata adalah sesuatu yang menghairankan pemimpin PAS banyak membuat janji seperti mahu mengadakan lebuh raya yang sudah tentu tidak mungkin mampu dilaksanakan PAS.

Katanya soal membina lebuh raya itulah yang akan diperjuangkan BN apabila berjaya menguasai Kelantan dan Pusat pada PRU ini.

Mengulas mengenai jambatan baharu itu, Muhyiddin berkata ia merupakan contoh Janji Ditepati apabila kerajaan BN berjanji membinanya pada pilihan raya kecil DUN Manek Urai pada 2009.

“Alhamdulillah janji itu telah dapat kita tunaikan yang bukan sahaja kita mahu menumpukan projek pembangunan di bandar-bandar tetapi juga di kawasan luar bandar seperti ini,” katanya.

Muhyiddin berkata, Kelantan perlu berada dalam kelompok negeri maju seiring kemajuan arus perdana dan sebab itu walaupun diperintah pembangkang, kerajaan BN tidak pernah menganaktirikan Kelantan selama ini.

“Saya sedih ada yang fitnah saya kononnya janji membina jambatan ini tidak akan terlaksana tetapi akhirnya ia menolak fitnah itu dengan siap terbinanya pada hari ini,” katanya.

Jambatan sepanjang 200 meter merentangi Sungai Lebir itu mula dibina pada 2010 dan digunakan sejak seminggu lalu bagi menggantikan jambatan lama yang sempit.

Pembinaan jambatan yang mempunyai laluan dua lorong itu memberi manfaat kepada lebih 4,000 penduduk dari Kampung Manek Urai Baru dan Kampung Manek Urai Lama. 

Selain jambatan itu yang dijanjikan pada pilihan raya kecil berkenaan, kerajaan Pusat juga turut menaiktaraf Masjid Kampung Temalir yang berharga RM600,000 dan Kompleks Sukan di Kampung Manjor juga dengan kos RM600,000. – Bernama