Tuesday 2 April 2013

Cubaan Memerangkap Blogger PR



Bhai..... nih gua nak dedahkan satu benda nih.... gua terperasan pagi nih bilamana gua terjumpa iklan seperti dibawah ini dipamerkan oleh Google di beberapa laman web... Iklan tentang PakatanCybertroopers .... biar betul.. sejak bila geng-geng PR guna istilah Cybertroopers nih.... hahaha



Aper yang gua nampak.... Iklan ini penuh dengan kecurigaan.... contohnya.... tiada maklumat lengkap siapa yang menyediakan prasarana ini.. Malah... pada link "Join Us" ... ader ruangan untuk memasukkan   nama akaun twitter, alamat emel serta nombor telefon disitu.


Pada gua ini adalah satu cubaan untuk mendapatkan akses kepada laman web atau akaun media sosial bagi mana-mana penyokong PR. Dengan data yang laman web ini dapat kumpul.. sudah pasti ianya akan memudahkan kerja meng"hack" akaun laman blog mahupun akaun media sosial.

 

Aper yang pasti... sila berhati-hati dengan laman-laman web yang sebegini.... dan gua percaya ianya dikendalikan oleh pihak UMNO/BN dengan dana yang agak besar. Ialah... iklan di Google dan YouTube serta Yahoo oleh BN kali ini khabarnya mencecah puluhan juta RM ....

Ini semua adalah cubaan untuk memerangkap blogger, facebooker, twitterer penyokong PR.

So.... bottom line is.... please beware when you see this type of scam...

Sumber